tirsdag den 28. august 2012

Tur til Zürich

Tjaeh... jeg kan synes om prinsesser som jeg vil, men pludselig sidder hun i hvert fald der og troner. Med fuld autoritet og tilhørende regerende, alvorligt blik. Jeg kan kalde det kongetrone så meget jeg vil, men når hun går aldrig rundt og snakker om konger, hvorimod "prinsesse" er noget, der åbenbart klinger godt i violens ører. Det er sgu da meget sødt...
 
 
Nå-men-hvorom-alting-er, så dikterede jeg en tur i byen i dag og hold da helt op, hvor var det tiltrængt. Jeg har faktisk bokset en del med noget, der måske ligner hjemve eller i hvert fald falde-til-rette-i-et-nyt-land-ve. Det er svært at sætte ord på, og svært at skille skidt fra kanel i den sammenhæng, men turen i dag løftede et eller andet, og det er værd at holde fast i.
 
Det er ikke ret mange gange vi har været inde i selve Zürich, men i dag kunne jeg mærke en vis følelse af at være på hjemmebane. Altså intet i forhold til at bo godt seksten år i København (snøft), men dog noget med at gå, hvor jeg før havde gået, og det var rart. Der er meget tilvænning i det her med at flytte til et nyt land, og jeg har ikke kunnet overskue ret meget andet end at få en dagligdag op at køre herhjemme med familien. Men nu... mærker jeg fornyet tro på, at eventyrer venter forude.
 

Og se så lige hvor rørende... hahaha, små hjerter på mit navn på kaffebar. Totalt latterligt påfund, men jeg hoppede i for fuld naivitet og nød venligheden. Viola nød først flødeskummet, jeg drak kaffen og så fik hun resten af isklumperne (med vand på). Nøj, hvor følte hun sig stor. Hæhæ...

Min store pige i tram (sporvogn) på vej hen til fars arbejde. Hun begyndte at kalde alle damer for "Kirsten", mens vi sad der og kørte. Jeg har ingen som helst anelse om, hvor det kom fra, men sådan noget bliver der mere og mere af, og hvor er det egentlig fedt.

1 kommentar:

  1. :D hæ hæ hvor dejligt at se Viola-pigens finurlige smil!
    og at læse / følge med i hvad du oplever
    kigger ofte op på vinduerne i Rådhusstræde... og sender Jer en kærlig tanke!

    SvarSlet