torsdag den 16. august 2012

Kombi: soveværelse og Viola






Jeg er vild med det soveværelse! Det er så flot, rart og funktionelt. Massive skodder lukker alt lys ude, så violen kan sove omkring 3 timers middagslur på de fleste dage. Desuden er det bare så gedigent Heidi-alpe-agtigt at slå skodder fra om morgenen. Indenfor er der smukt bindingsværk, og vi har alt det højt til loftet, som vi har sukket efter i Rådhusstræde. En lysekrone er der også. Ejeren har ladet den hænge, "fordi jeg sagde, at jeg så godt kunne lide den".... Det kan jeg overhovedet ikke huske noget om, men jeg må vel have kommenteret den, da jeg i sin tid blev vist rundt. Jeg kan godt lide, at den hænger der. Det er husets, ikke vores, og giver mig på en eller anden måde en ydmyghed overfor stedet. Det samme gør det store lindetræ i haven lige uden for soveværelset. Huset her har sjæl, og soveværelset har det meste.

I starten var jeg ikke helt sikker på, om der var hyggeligt eller uhyggeligt, når jeg gik i seng om aftenen og famlede mig vej til dynen i det massive mørke (eller for det meste i det kolde, blå lys fra mobilen). Efter tre måneder VED jeg, at rummet er totalt hyggeligt og mørket gør så godt at sove i.

Af og til ville jeg ønske, at vi kunne bruge rummet som stue i stedet for soveværelse, men så igen; det fungerer bare så godt, også med at vi alle tre sover derinde. Viola kan også sagtens finde ud af at bruge det som stue i løbet af dagen. En af de ting hun ofte sætter på sin to-do liste, er at finde mors fiiiine sko frem under kommoden og klapre rundt i dem. Det starter godtnok tidligt... Med fuldt overlæg har vi købt lidt høje kommoder, så forhåbentlig kan jeg have lidt makeup, smykker og andet dims i fred noget tid endnu.

5 kommentarer:

  1. Hi hi vidunder skønne billeder - og det ser da også for skønt ud det soveværelse :-)

    SvarSlet
  2. Høje hæle og gul tophue. Yeahr Viola!
    Godt du er ladt op :)
    Klem fra Line

    SvarSlet
  3. Hvor er det fint. Og smækfyldt med stemning. Det med piger og sko starter tidligt. Og som man ser den unge dame her i huset, så er det ikke lige noget, der stopper af sig selv.

    SvarSlet
  4. Lige siden jeg så billeder af huset første gang tænkte jeg at det bare er så meget dig det sted! Det kunne ikke have passet bedre. Sikken en balsal at sove i. I sandhed en stor kontrast til Rådhusstræde. Stilmæsigt er samhørigheden dog slående.

    SvarSlet
  5. Waaau! lækkert sted og selvom det er med højt til loftet.. så er der alligevel en umiskendelig stemning - som jo så nok viser sig at følge med dig og din familie :) og ikke kun tilskrives f.eks. Rådhusstræde..
    og hvor er hun altså bare SEJ! hende din Viola-pige - i fine sko!

    SvarSlet