tirsdag den 4. september 2012

Kompost

Ikke jordens mest interessante indlæg, det er helt sikkert. Jeg vil bare gerne lave kompost :-)
Så jeg regner med, at vi snart anskaffer sådan en kasse her, og så er det vel bare at gå i gang? Jeg har tænkt mig at prøve. Kompostorme satser jeg på finder vej (næsten) af sig selv. Det har jeg nemlig hørt fra meget pålidelige kilder at de kan. På græsplænen har jeg set mange toppe af noget, som efter min ringe uvidende bedømmelse kunne ligne ormelort, så jeg vil simpelthen skovle lidt jord i kassen til at starte med. Til at skabe lidt luft mellem alt det klamme, våde affald, har vi massere af kviste og blade fra lindetræet. Mon ikke det kan bruges?

Jeg håber det bliver godt, og jeg glæder mig faktisk rigtig meget til at lade det grønne køkkenaffald få en mere naturlig vej end at blive dumpet i en skraldepose og kørt på forbrænding.

Så nu håååååber jeg, at det her bliver succes og ikke et skrækscenarie af rotter.
Kan snoge egentlig lide kompostlugt? For jeg har nemlig set én, der slangede sig vej fra skoven og ind i vores have for nogle uger siden. Jeg ved lige så meget om snoge som om kompost, så jeg googlede med stor spænding "slanger" og "gule nakkepletter". Pyh, det var snogen og ikke hugormen, der havde pletterne! Men alligevel må den godt fortrække skoven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar