onsdag den 18. juli 2012

Vand, and, sand

DET var en god dag!
Skønt vejr, og eftermiddagen endte med masser af vand og bad for Viola. Hun havde slet ikke tid til at spise vandmelon den første halve time, og det siger altså lidt om begejstringen hos den lille madglade. Vand i en kop kunne jeg da også glemme alt om, men hun lappede så meget badevand i sig, at hun ikke kunne råbe uden at skvulpe og bøvse. Hun råber meget... snakker rigtig meget, og en stor del af snakkeriet råbes. Hun har et tydeligt standardsvar klar til ALT for tiden, og det er "NEIJ"










Henunder aftensmadtid faldt der mange nej'er fra os forældre, for vi glemte endnu engang, at det faktisk ikke kan lade sig gøre at sidde og nyde maden efter Viola er mæt. Der er ikke billeder af det, men hold kæft, hvor blev vi sure, os to gamle. Viola prøvede alle mulige tricks for at være max provokerende og få max opmærksomhed fra forældre, som sad og var kedelige med voksensnak. Det lykkedes flere gange, og så grinede hun bare af skæld-ud'en.... Ikke fedt i øjeblikket, men samtidig er jeg imponeret over hendes robusthed, gå-på-mod, viljestyrke, flabethed.

2 kommentarer:

  1. Voksensnak under aftensmaden?? Imponerende! Kan ikke lige huske hvornår det sidst kunne lade sig gøre hjemme hos os. :-D

    Viola er en lille skønling på ALLE måder. Og med garanti en bestemt lille dame med appetit på livet, sådan om jeg fornemmer det.

    Jeg lapper det hele i mig, som var jeg en lille Viola i et badebasin fyldt med vand. Jeg ELSKER allerede denne nye blog med glimt og billeder fra dit Schweiziske liv.

    SvarSlet
  2. Voksensnak under maden - det KOMMER...når man holder fast..ha ha...det er skidesvært...men det er jo med at vælge sine kampe med omhu - og det her er så en af de kampe VI har valgt...
    Smukke og dejlige Viola - siger man det mon med F dernede i det der agtigt-små-tyske?Fnis...

    SvarSlet